کتاب رازها

اثر کنوت هامسون از انتشارات گل آذین - مترجم: قاسم صنعوی-ادبیات کلاسیک

اسرار (نروژی: Mysterier، 1892) دومین رمان نویس نروژی نات هامسون است. در شهر ساحلی نروژ، موضوعاتی با دقت بافته های اجتماعی شروع می شود که یک غریبه ناگوار به نام یوهان ناگل وارد می شود. ناگل با درک اغلب وحشیانه به طبیعت بشری، شهروندان را ترسیم می کند، تاریک ترین غرایز خود را نشان می دهد و خواسته های سرکوب می کند. ناگ، همواره متکبر و بی رحم، صالح و عصبانی، کل جامعه را گمراه می کند، حتی زمانی که آن را روی سر خود می چرخاند، تا زمانی که ناگهان ناپدید شد.


خرید کتاب رازها
جستجوی کتاب رازها در گودریدز

معرفی کتاب رازها از نگاه کاربران
Indispensável یک کتاب است که خواننده را به یکی از شخصیت های گیج کننده ترین از تاریخ ادبیات، نیلسن یوهان ناگل، یکی غیر عادی است که در یک شهر کوچک نروژی می رسد بدون £ intençà PRA © -defined در نهایت در معرض carácter خود را معرفی ناپایدار، اختراع و خود ویرانگر، در حالی که از رمز و رازهایی که شهر را پر می کنند و از ساکنان آن غافل می شوند دور می اندازند ... خوب، درباره گرگور، کوتوله چیست؟ و زن بلند و بلند با مصنوعی سنگ های سبز؟ اسرار، واقعا ...

مشاهده لینک اصلی
در یک نقطه من احساس غم انگیزی از احساس غم انگیز احساس، احساس تقریبا جسمی، که من را از عشق ورزیدن و قدردانی آن را به عنوان قطعا سزاوار است. این بود لحظه ای نیست، شاید.

مشاهده لینک اصلی
من خواندن این رمان را با حس عجیبی از جدایی، بیگانگی و سکوت به پایان رساندم. من نمی دانستم که من از آن چه فکر می کنم، شاید کاملا متعجب بودم شاید شاید اولین گرسنگی را بخوانم و من در دام افتادن آن با رمان های هامسون سقوط می کردم. صادقانه بگویم گاهی اوقات من فکر می کنم اشتباه است که به عنوان شاهکار نویسندگان پیش از رمان های دیگرش بخوانم. با وجود این واقعیت که او جایزه نوبل خود را برای گرسنگی دریافت نمی کند. با این حال، این رمان من کاملا با دیدگاه های مختلف در مورد همه چیز را ترک کرد. گرسنگی، برای من شاهکار هامسون است. در هر جزئیات و در هر حادثه، راوی به شدت در ذهن من جا دارد، از اولین صفحات تا پایان. او یک شخصیت نمادین است که نمیتواند با هیچکدام مقایسه شود. خوب، به صورتی او به من یادآوری از رادیو زیرزمینی، اما هنوز هم، او منحصر به فرد بود. در جریان ناخودآگاه و @ ترکیب ایده ها @ هامسون ما را به یک شخصیت دوست داشتنی دیگری معرفی کرد. ناگال شخصیت اصلی اسرار. بی نظمی و شیدایی او من را جذب و بسیار علاقه مند به خواندن بیشتر تنها به منظور دانستن آنچه که او در آینده انجام خواهد داد. نقوش او مشخص نیست، هامسون قصد دارد تمام اسرار خود را حفظ کند، هنگام خواندن تمام داستان های کوتاه، ناگل به شخصیت های محیطی می گوید که آنها را سرگرم کنند یا حتی بیشتر از او تعجب کنند؛ او بیت و قطعه ای از حساب احتمالی را می دهد از زندگی گذشته خود. نمیتوانم کاملا مطمئن شوم که آیا درست بود یا فقط یک ساختار از شیدایی در سرش بود، او این تمایل دارد خود را تضعیف کند و نمیتواند پاسخگو باشد، اما او این کار را به هیچ دلیلی نمیتواند انجام دهد ، من متوجه شدم که در بعضی حوادثی که کاملا پوچ و مفید بود. با این وجود، ایو از تمام داستان های کوتاه و داستان هایش که روایت می کرد، لذت می برد، و من با او درمورد برخورد های دوست داشتنی و بدبختی او دلسرد شدم. من Dagny را خیلی از طریق رمان مورد انتقاد قرار دادم. اما، هامسون اینگونه توصیف شخصیت های زن را به صورت کم عمق و خودمحور یا فرشته ای و خالص با هیچ عقل ندارد. ممکن است .. من واقعا نمی دانم.شما نمیتوانید چشم انداز ناگل را به طور جدی نگاه کنید. اما به هر دلیلی فکر کردم او بسیار شبیه شخصیت اصلی گرسنگی است. حتی تصور می کردم که تصور می کردم او شخصیتی مشابه است که پس از فرود در کشتی و ترک کریستینا در گرسنگی، او سپس در شهر کوچک دیگری در @ Mysteries @ جا به جا شد و زندگی دیگری را آغاز کرد. می توانست اجازه دهد خود را با تصوراتش ادامه دهد زمانی که او یک شاهکار شگفت انگیز را می بخشد که می تواند در ذهن و ذهن عمیق نفوذ کند و حتی تصور کنید شخصیت های خیالی واقعی هستند و سرنوشت آنها در صفحات رمان متوقف نمی شود. من عاشق اسرار بودم و حتی از پایان غیر منتظره ای که به عنوان یک سر و صدا در پایان .. من می خواستم به بسیاری از پاسخ ها را می دانم، اما من حدس می زنم این هدف نویسنده است، شما را ترک با سوالات بدون پاسخ، شاید برای ایجاد اثر مورد نظر، و یا خودخواهانه نگه دارید همه پاسخ ارا خود، این کتابش است! شاید پاسخ حتی به نویسنده هم نرسد، زمانی که او کتاب خود را نوشت و همه شخصیت ها را تصور کرد و جوی او را الهام بخشید تا چنین شیدایی و عقلانیت را در سبک خلاقانه تر نشان دهد. من عاشق Knut Hamsun هستم.

مشاهده لینک اصلی
شخصیت من را خنده خواهد داد که در آن افراد معقول فکر می کنند او باید گریه کند. و چرا؟ از آنجا که قهرمان من هیچ شخصیتی ندارد، نوعی نیست ... اما یک موجود پیچیده و مدرن است. نوت هامسون نمی داند آیا هامسون این کلمات را برای توصیف شخصیت ناگل در کارش اسرار آمیز، اما می توان گفت که در ناگل، او در آنچه که او قصد انجام آن را داشت، موفق بود. اگرچه او نمیخواهد قهرمان خود را شخصیت ببرد، من شخصیت اصلی (ضد؟) را به عنوان یک شخصیت قابل توجه - برای تناقضات و واقعیت های او یافتم. در این رمان یک غریبه (ناگل) شهر ساحلی نروژ، به هیچ دلیل خاصی نیست. در وجود بی نظیر و بی نظیرش، جامعه ای ظاهرا به خوبی شکل گرفته را به سوی طغیان پرتاب می کند، و بدین ترتیب شکنان و معادلات ظریف را در میان مردم به ارمغان می آورد. در سراسر داستان، هر کس تلاش می کند رمز و راز پشت این غریبه را - شهر، خواننده و بیشتر از همه ناگل خود را، که به نظر می رسد به عنوان اعمال خود را به عنوان دیگران را متعجب، از بین بردن. به نظر میرسد حتی نویسنده به نظر برخی از معجزات را کشف کرده و پس از آن ناتمام را ترک میکند. اسرارها را رمانهای ناخودآگاه میدانم. اغلب، ناگل به نظر می رسد بر غرایز عمل می کند، که، اگر او به بررسی، تبدیل به انتخاب رفتار منطقی آگاهانه است. بسیاری از رویاها و خاطراتی که به نظر می رسد او را هدایت می کند، و در هر یک از آنها (و خواننده) تلاش می کند تا یک نماد را پیدا کند. اگر چه، رفتار ناگل نیز می تواند با یک سطح بسیار آگاهانه از الهامات (به عنوان چند بار نشان می دهد) الهام گرفته، جایی که او قادر به پیش بینی تاثیر رفتار خود را به دیگران است. در این محاسبات حرکت، او به نظر من بسیار شبیه به یوهانای خاطرات اغواگر است، هرچند یوهانس خیلی بیشتر از پیش بینی او نسبت به ناگل، سازگار بود. در این، او بسیار نزدیک به یک مرد عادی مدرن است که گاهی اوقات محاسباتی، دستکاری شده است، گاهی اوقات به اقدامات بشردوستانه منتهی می شود و گاهی اوقات ساده و احمقانه و استدلالی است. کاملا قابل توجه است که هامسون قادر است این وقفه ها را به ناخودآگاه بیاندازد و به طرز مرسوم آنها را به آگاهانه متصل کند. در کنار نشانه هایی که Nagel را به وجود می آورد، او خودش نمادی از مدرنیسم است؛ زیرا او از هنجارهای یک وجدان جمعی و سردرگمی شخصی و فردی را انتخاب می کند. این انتخاب ممکن است نیرویی باشد که نظم شهر را مختل می کند و به ثبات ظاهری آن سوال می زند. او با تمام اعتقادات موجود مخالف است، هرچند که ممکن است در مورد نفی آنها موضع بسیار منطقی نداشته باشد. او به نظر می رسد که تناقض، غیر قابل پیش بینی بودن و ریسک را حفظ کند، و به همین دلیل خطرناک است به شهر محدود. بسیار زیاد است که احساس می کنم مانند این که در مورد این کار می گویم، که من به طور قابل ملاحظه ای جذاب بودم، اما من فکر نمی کنم که من اصلاحش کنم به عنوان یک مقاله بلند - شاید من این افکار را از طریق بیت در وبلاگ بعدی پیوند. در حال حاضر - من متوقف خواهد شد در: من دوست Nagel. و هامسون من بیشتر از این نویسنده خواهم خواند.

مشاهده لینک اصلی
С ÐμÐ'нРدرجه سانتی Ð'умР° - â € روی N، ъкР»ÐμнР⠀ .С повÐμÑ ‡ Ðμ Ð'уми â €\" Ð¼ÑŠÑ DN، ÐμÐ ‡ »Ð½Ð¾ оР± ‰ Ñ ÑƒÐ²Ð Ð½Ðμ ° N € D D D · ° миÑÐ »ÐμÐ½Ð¸Ñ Ð² монол оР· د D Ð'иРدرجه D »Ð¾Ð · د، нÐμÑ ‰ о кР° N، о â € žÐ¿Ñ DN ... оР»‡ ÐμÑ Ð¾Ð³Ð¸Ñ ÐºÐ¸ Ð¿Ð¾Ñ N، N € € € ÐμÑ، â нР° N ... D ° Ñ Ð € ° кÑ، ÐμÑ Ðμн € Ð¾Ñ Ð¾Ð ± Ð½Ñ Ðº. DZD »ÐμкоÑ، N вРدرجه سانتی нÐμÑ، о иÐ'вРدرجه سانتی оÑ، D ° Ð ± Ñ € Ð'Ð درجه سانتی уÑ، койÑ، о Ð ± Ñ ÑƒÐ'и Ð¼Ñ N ... нР° N € Ð¿Ð¾Ð²ÑŠÑ ... Ð½Ð¾Ñ N، N، D ° (± РоР»ÐμÐ · Ðμ нÐμноÑ، о â € žÐ¾Ñ، Ð'ол € уâ) برای مثال \"D» D ° N вниÑ، гÐμÑ € ой D D درجه سانتی гÐμÐ » - инÑ، ÐμÑ € ÐμÑ Ð½Ð ° N † ÐμÐºÑ ÐμнÑ، N € DN ‡ нРدرجه D »Ñ DN ‡ Ð½Ð¾Ñ ،،، Ñ € D ° D · Ð¼ÑŠÑ € Ð'вР° N ‰ D ° D · D ° Ñ Ð N، Ð¾Ñ »Ð¾Ñ، о â €\" но ... нÐμÑ Ð¿Ð ​​° N N D ° Ñ Ðμм моÑ، ник. DYN € овокР° N، N ивÐμн \"ин мРدرجه سانتی нипул D ° N، Ð¾Ñ €. â € žÐŸÐ »NSN، Ðμн⠀ оР± Ñ € Ð ° D · Ð²ÑŠÐ¿Ñ Ðμки € D · D ° гРدرجه سانتی Ð'ÑŠÑ ‡ Ð½Ð¾Ñ N، N، D ° Ñ ‡ Ñ ÑƒÐ'Ð ° N، Ð¾Ñ ، D N، D ° D »D ° Ð¸Ð¿Ñ N، D ° нРدرجه سانتی инÑ\" Ð¾Ñ € Ñ † мРد DN · D ° Ð¿Ñ € ÐμÐ'иÑÐ½Ð¸Ñ Ð¼Ñƒ Ð¶Ð¸Ð²Ð¾Ñ ،. КонÑ، N € Ð ° N N، мÐμжÐ'у â € روی N، уÐ'ÐμнРN، D ° â € оР± Ñ D ° вивкРN، N € D ° N N ° N، нР، B درجه سانتی му، нР° N N، ъпР° N، ÐμÐ »Ð½Ð درجه D» NZD ± ов. â € ZD | D ° Ñ € â € нРدرجه سانتی моноР»Ð¾Ð³Ð â €\" د Ð¿Ð¸Ñ Ð½Ñ ÐºÐ¸Ñ، D، N، N € ÐμÐ · Ð²Ð¸Ñ ... D \"Ð¾Ñ € РкогР° ¸ Ðμ N، о в Ð'иРدرجه D »Ñ ог Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¹ оÑ، Ð'Ñ € € угиÑ، Ðμ гÐμÑ Ð¾Ð¸، DD · D» ивРدرجه سانتی поÑ، ок، койÑ، о Ðμ Ð¿Ñ Ñ € € ÐμÐ²Ñ قلع ‰ D ° в моноР»Ð¾Ð³ по Ð'ъл жинРدرجه D Ñ D ° мовгР»NSD ± ð ÐμÐ½Ð¾Ñ N، .ÐŸÑ € N قلع N، вРدرجه D D D ° · ð ± D ° вноÑ، о поР»DN، икРدرجه سانتی Ð½Ñ N، вРدرجه سانتی нÐμ D ‡ N، Ð¸Ð¿Ð¸Ñ Ð½Ð¾Ñ، о žÐ¿ÐμнÐμнÐμâ â € € € D Ð¿Ñ Ñ ð ± DN ки € нРدرجه سانتی мъжÐμ، ÐμÑ، ÐμнÐ'Ð¸Ñ Ð¿Ñ € € D ° Ñ ‰ D · D D ° поР»Ð¾Ð¶ÐμниÐμ в оР± ‰ Ñ ÐμÑ N، воÑ، о D D · D ° N ‰ DN، D ° вР° N ‰ D поР»‡ ÐμÑ DN، DN киÑ، Ðμ N (D Ð'Ñ € угР¸) въР· гР»ÐμÐ'и (нÐμÐ¿Ñ ÐμмÐμнно € нР° N ‡ D ° ÑкРدرجه سانتی -Ð'вÐμ повÐμÑ D ‡ Ðμ ...) ... ÐŸÐ¾Ñ Ð²Ð ° N، D، кои N، о Ð¸Ð³ÑƒÑ N N € но قلع ‰ ÐμÑ N، вувР° N D D Ð'Ñ Ð¿Ñ € € уги D ° вÑ، Ð¾Ñ € د، но нÐμ N N Ñ ÑŠÐ¼ ги € ÐμÑ ‰ D ° D »D ° мРدرجه سانتی й Ð'Ð¾Ñ ÐμгРاز: - N мÐμÑ Ð²Ð Ð½Ðμ درجه سانتی нР° N Ð € ° D · D» ‡ DN ни гР»D ° гол ни Ð²Ñ € ÐμмÐμнРدرجه سانتی в ÐμÐ'но DD · N € ÐμÑ ‡ ÐμниÐμ DD »D ÐμÐ'ин пР° N € D ° Ð³Ñ D ° Ñ €\". Ð ¢ Ñ Ð¾Ð²Ð NSD · Ð'Ð درجه سانتی вРاز DD · вÐμÑ N، но нРدرجه سانتی Ð¿Ñ € ÐμжÐμниÐμ، DD · пъквР° N، въÑ، N € ÐμÑÐ½Ð¸Ñ ، Ðμ Ð¿Ñ € ÐμÐ¶Ð¸Ð²Ñ Ð²Ð Ð½Ð¸Ñ، @ N ... ипÐμÑ € D ° Ñ ÐºÑ، ивноÑ، @ D нÐμÑƒÑ € D ° Ñ Ð²Ð½Ð¾Ð²ÐμÑ ÐμноÑ، нРدرجه D D гÐμÐ »...- Ñ € ÐμÐ'увРнÐμ درجه سانتی нРدرجه سانتی ÑƒÑ ‡ D ° N، ивР€ žÐ¾Ð икновÐμнР± â € N\" Ð¾Ñ € мРدرجه D · D ° 2 D »D N † Ðμ в оР± ñ ‰ € NSN ÐμÐ½Ð¸Ñ ÐºÑŠÐ¼ ÐμÐ'ин D N N ‡ ‰ NSN овÐμк. Ð ¢ овРпоÐ'Ñ درجه سانتی кРدرجه D · Ñ ‡ вРدرجه سانتی ÑƒÐ²Ñ N، воÑ، о D · D ° нÐμувÐμÑ Ñ € ÐμÐ½Ð¾Ñ د оР± قلع Ð½Ð¾Ñ € кР° N ،،، Ð¿Ñ € омÐμнР» Ð¸Ð²Ð¾Ñ N، нРدرجه سانتی нР° N € N، N оÐμÐ½Ð¸Ñ N، D ° ð оÑ، ноÑÐμниÐμÑ، о.Ð ÐμÑ ‰ о нÐμÑ، N € D ° Ð'Ð¸Ñ † ионно Ðμ N، D ° D · د از د книгРмÐμ уР± ÐμÐ'и в D »D ° DN، ÐμÑ € € N، ÑƒÑ Ð½Ð¸Ñ N، D ° D» D ° нÑ، нРدرجه D ° вÑ، ° Ð¾Ñ € D. Ðμ D ° Ðμ книгÐ، ÐºÐ¾Ñ N، N N о Ð'Ð درجه سانتی Ðμ оÑ، Ð¿ÑƒÑ Ð½ÐμÑ، B »Ðμко нРدرجه سانتی Ð¿Ñ € N N ‰ гРدرجه D ° Ðμ кР° N † N، о Ñ ​​D »Ð¾، но пък нРدرجه سانتی момÐμнÑ، D D Ð'Ð¾Ñ N، D ° D · D ° ð ± D ° внР°. ÐŸÐ¾Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð³Ð ° N N ‡ Ðμ ÑƒÐ²Ñ N، вР° N ... нРدرجه سانتی нокÑ، D кР° N، о DD · пиР»D ° нÐμÐ½Ð Ð²Ñ ° N € ÐμмÐμнно DD» но кРدرجه N \"Ðμ، но в Ð'Ñ € уги момÐμнÑ، D D ± N N ... ÑƒÑ Ð¼Ð¸Ñ ... нР° N، о Ð¾ÐºÐ¾ÐºÐ¾Ñ € ÐμнРدرجه سانتی оÑ، Ð¿Ñ € Ð¸ÑƒÐ¼Ð¸Ñ † DN ، Ðμ нРدرجه D D درجه سانتی гÐμÐ »D пÐμÑ € N\" ÐμкÑ، ноÑ، о им DD · D »Ð¸Ð²Ð нÐμ нР° N € D ° N، N Ð½Ð¸Ñ † ð N، Ðμ оÑ، N € N، Ð Ñ D ° нРدرجه سانتی нР° Ð ¥ ° Ð¼Ñ ÑƒÐ½.Към ÐºÑ € D ° N N € омРدرجه سانتی нъÑ، N N، D ° вРدرجه سانتی ÑÐμ Ð²Ñ Ðμ по- Ñ ​​D »Ð¾Ð¼Ñ вР° N ‰. D \"Ð¾Ñ ÐμгРدرجه سانتی мРدرجه سانتی й нÐμ Ñ ÑŠÐ¼ DD · пол D · вРدرجه D »D ° DD · N Ð € ° D · اید â € ° žÑРмР° N € D یک € · D ° книгРدرجه سانتی но N N € ÐμгРدرجه D ° D · Ð ± DN € D ° кРدرجه سانتی м кво оР· нР° N ‡ D ° вР⠀ \"нР° N DN، инР° N † Ñ D »D ° N، D ° книгРدرجه سانتی ð ± ÐμÑÐμ ÐμÐ'ин â € žÑÐ درجه سانتی мР° N € € â ... ð ¢ Ð¾Ð · N ‡ ð Ðμ овÐμк можÐμÐ »Ð'Ð درجه سانتی Ð¿Ñ € Ñ D ° ви Ð'умиÑ، Ðμ / N D» кРدرجه سانتی овоÑ، о квоÑ، о N د Ð¿Ð¾Ð¸Ñ ÐºÐ °. D 'Ð½Ñ ÐºÐ¾Ð¸ момÐμнÑ، D N د Ð¼Ð¸Ñ D »ÐμÑ ...، N ‡ Ðμ D · D ° Ð'Ð درجه سانتی можÐμ Ð'Ð ° N € NSN، Ð²Ð¾Ñ DN N، D ° къв гÐμÑ € ой، Ðμ нÐμоР± N ... оÐ'имо D N، D Ñ D ° Ñ Ð¼Ð¸Ñ، Ð'Ð ° N D мРدرجه D »â € ко ZN، РкР° â € кР° N، о нÐμго ... Ð¡ÑŠÑ ‰ о Ñ Ð¿Ñ € D ° N، Ð ÐμÐ'Ñ Ð²Ñ Ð¼ КнуÑ، ð ¥ D ° Ð¼Ñ ÑƒÐ½ кР° N D ° N، о Ð¼Ð¾Ñ € оР، Ðμн Ð¿Ñ DN ... оР»Ð¾Ñ ог، 19-N، D вÐμк. D ~ D »Ð Ð¿Ñ € Ð¾Ñ N، о ÐμÐ'нРмного ° Ð ± ÑƒÑ € D нРدرجه سانتی нРدرجه سانتی Ð'Ð ° N € ÐμнРدرجه D» DN Ð½Ð¾Ñ ‡ Ñ ،،، Ð ± ÐμÐ · Ð¼Ð¸Ñ € нРدرجه سانتی Ð'уÑÐ درجه D · D ° ÐºÐ¾Ñ N، о нÐμ много Ðμ Ñ ‡ уÐ'но، N ‡ Ðμ Ñ Ðμ N، игнРدرجه D »D ° Ñ D Ð'о \"D ° NDD · мР... D ° Ðμ можР° N ... Ð'Ð درجه سانتی Ð¿Ñ € ÐμÐ¿Ð¸Ñ Ð²Ð درجه سانتی м оÑ، ÐºÑŠÑ D кÑ، о кРدرجه سانتی оР± د кновÐμно، D · D ° Ñ ‰ € оÑ، о N، N N ð ± Ð²Ð ÑÐμ درجه سانتی Ð'Ð ° N D ° Ñ € D ° N، N Ð½Ð¸Ñ D † нР° N € ÐμÐ، â € \" N ... вРнÐμ درجه D »Ñ D ° Ðμ ÐμÐ'нРниÑкР° N، N Ð¿Ñ € оÐ'ъл жРدرجه سانتی вРدرجه سانتی по 2-3 повÐμÑ D ‡ Ðμ N، N N € D ° D D † Ð½Ð¸Ñ Ð½Ñ Ð¼Ð درجه سانتی кРدرجه سانتی к Ð'Ð ° N € Ðμ Ð¿Ñ ÐμÐºÑŠÑ Ð½ μ د ... D ° D »Ðμ Ð'Ð درجه سانتی ко ги Ð½Ñ Ð¼Ð درجه سانتی м N، ÐμРпоÑ، Ð¾Ñ · D † D нР° N\" D ° йР»Ñ ‡ Ð Ðμ D د ° N د ги погР»ÐμжÐ'Рм оÑ، Ð²Ñ ÐμмÐμ € нРدرجه سانتی Ð²Ñ € ÐμмÐμ - Ð'Ð¾Ñ € Ð'Ð D ° Ñ Ðμ нÐμ DD · N ‡ ÐμÑ ، D ° N، N † ÐμÐ »DN، Ðμ، Ðμ Ñ ÑƒÑ ÐμÑ ‰ D ° N @ ... D ° Ñ Ð¼Ñ ÑƒÐ½Ð¾Ð²Ð¸Ñ NSN пÐμÐ½Ñ @ ...

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب رازها


 کتاب صبر کن تا هلن بیاد
 کتاب فیلسوف امریکایی
 کتاب هرگز به سنجاب اعتماد نکن
 کتاب تاریخ ادبیات یونان
 کتاب تاریخ سازها
 کتاب مرگ به وقت بهار