معرفی کتاب باغ وحش شیشه ای

اثر تنسی ویلیامز از انتشارات مجید (به سخن) - مترجم: امیرمحمد جوادی-ادبیات کلاسیک

ارسال شده توسط ایران کتاب در تاریخ سه شنبه 17 بهمن 1396
In the Wingfield apartment in St. Louis, the mother, Amanda, lives with her crippled daughter and her working son, Tom. At dinner she tells her daughter, Laura, to stay nice and pretty for her gentlemen callers even though Laura has never had any callers and expects none. A few days later Amanda comes home from Lauras school after finding out that Laura had dropped out several months earlier. Amanda is shocked and wonders what they will do with their lives since Laura refuses to try to help and spends all her time playing with her glass menagerie and her old phonograph records. Amanda decides that they must have a gentleman caller for Laura, and Laura tells her that she has liked only one boy in her whole life, a high school boy named Jim.


خرید اینترنتی کتاب باغ وحش شیشه ای
معرفی کتاب باغ وحش شیشه ای
جستجوی کتاب باغ وحش شیشه ای در گودریدز

معرفی کتاب باغ وحش شیشه ای از نگاه کاربران
The Glass Menagerie, Tennessee Williams
تاریخ نخستین خوانش: ژانویه سال 2000 میلادی
عنوان: باغ وحش شیشه ای: نویسنده: تنسی ویلیامز؛ مترجم: حمید سمندریان؛ تهران، امیرخانی، 1378؛ در 145 ص؛ شابک: ایکس - 964921397؛ چاپ دیگر: تهران، نردبام، 1383؛ شابک: ایکس - 964960023؛ موضوع: نمایشنامه های نویسندگان امریکایی قرن 20 م
عنوان: باغ وحش شیشه ای (نمایشنامه در هفت پرده): نویسنده: تنسی ویلیامز؛ مترجم: مرجان بهت مینو؛ کرج، مینو، 1381؛ در 112 ص؛ شابک: 9647487010؛ چاپ دوم 1382؛ چاپ سوم 1383؛ پنجم 1387؛ ششم 1392؛
عنوان: باغ وحش شیشه ای: نویسنده: تنسی ویلیامز؛ مترجم: خاکسار هرسینی؛ تهران، افراز، 1386؛ در 160 ص؛ شابک: 9647640307؛ چاپ سوم 1389؛ شابک: 9789647640305؛ چاپ چهارم 1390؛ چاپ هشتم 1395؛ در 158 ص؛
عنوان: باغ وحش شیشه ای: نویسنده: تنسی ویلیامز؛ مترجم: مهدی فروغ؛ تهران، علمی فرهنگی، 1395؛ در یازده و 96 ص؛ شابک: 9786004360425؛
تنسی ویلیامز در تحلیل شخصیت آماندا میگوید: دوزخ در واقع خودِ آدمی‌ست و تنها راه رهایی از آن از خود گذشتگی و مراقبت از دیگران است
و مورد تام: زمانی هست که آدم باید برود، حتی اگر مقصدش نامعلوم باشد
و در مورد لورا: شخصیت‌های ‌شکننده و منزوی که از زندگی هراس دارند، در باطن قوی‌ترین آدم‌ها ‌هستند
در باغ‌ وحش شیشه‌ ای هیچ‌ کس نمی‌بیند. همه گویی در رویا گام برمی‌‌دارند، و تماس خود را با واقعیت تلخ پیرامون از دست داده اند… حتی «جیم» هم در توهم زندگی می‌‌کند. جایی در داستان، جیم می‌‌گوید: «تک‌شاخ‌ها ‌خیلی وقت است که منقرض شده‌ اند» و این است حقیقت خانواده‌ ی «وینگفیلد»، حقیقت «تام»، «آماندا» و «لورا»… آنان منقرض شده‌ اند، در انزوای خود به اغما رفته‌ اند ‌و در خواب قدم برمی‌‌دارند… یکی از سمبل‌های ‌مهم نمایش نامه، «پلکان اضطراری» خانه است، که در دنیای واقعی برای خروج اضطراری از آن استفاده می‌‌شود. اما در دنیای شخصیت‌های ‌باغ وحش شیشه ای، این پلکان غالباً به عنوان راه ورودی، مورد استفاده قرار می‌‌گیرد! ورود اضطراری! پناه بردن به فضای بیمارگونه‌ ی حاکم بر خانواده، با دل‌خوشی‌های ‌کاذب و حتی مهیب…؛ گریز از هجوم رویاشکن واقعیت، و پناه بردن به دنیای خیال ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
جیم:
چی بود بهش خوردم؟

لورا:
میز بود.

جیم:
مثل اینکه چیزی از روش افتاد؟

لورا:
بله.

جیم:
خدا کنه اون اسب موچیک یه شاخ نباشه.

لورا:
چرا خودشه.

جیم:
ای داد شکست؟

لورا:
حالا مثل اسبای دیگه‌س، دیگه شاخ نداره.

جیم:
مگه شاخش...

لورا:
شکست، عیبی نداره، شاید این یه خوشبختی در حین بدبختیه.

می‌شه گفت کل نمایشنامه‌ی باغ وحش شیشه‌ای توی همین چندتا دیالوگ بیان می‌شه! نمایشنامه‌ی خوبی بود.

مشاهده لینک اصلی
من کاملا از بین میرود معشوق شیشه ای آینه ای کامل از خانواده های نارساخورانی آمریکایی است: یک مادر پر برکت و در عین حال خوبی که توسط عاشقش رها شده است؛ پسر پر از آرزوهای هالیوود به سبک ماجراجویی است، اما زندگی یک عمر یکنواخت زندگی می کند؛ دختر معیوب که علاقه کمی به هر چیزی دارد، علاوه بر حیوانات شیشه ای که او جمع می کند - هفته و ضعیف به خودی خود. راه Tennessee Williams همه این شخصیت ها را در برابر یکدیگر می چسبانند و اینکه چگونه تمام خواسته های آنها در هم می آمیزد و در شعله های آتش به سادگی کامل است این شروع به کندی می کند، اما برای بازی خیلی کوتاه است، حتی مهم نیست. وقتی گاو مقدس می شود، گاو مقدس می شود.

مشاهده لینک اصلی
در طی ماه گذشته، بازیهای کلاسیک تنسی ویلیامز را خوانده ام. ویلیامز اولین بازی موفق، The Scenerier Glass در ابتدا در بهار 1944 در شیکاگو افتتاح شد و سپس سه ماه بعد به نیویورک رفت. آنچه که او بازی حافظه را dubs می کند، The Scareman Glass بر خانواده ای شبیه خانواده ویلیامز تمرکز می کند و احساسات انسانی را به وجود می آورد که به خانواده اجازه می دهد که کار کنند. شامل هفت صحنه همه در یک مکان و چهار کاراکتر، معشوقه شیشه قطعه قدرتمند است که هنوز هم به طور گسترده ای مطالعه و مطالعه امروز. این شهر سنت لوئیس بین دو جنگ جهانی است. آماندا وینفیلد قادر به کنار آمدن با شوهران خود در ناپدید شدن شانزده سال گذشته نبوده و دو فرزند بزرگش، تام و لورا، خود را به شدت افزایش داده است. پرتره شوهران لطیفه مانتل و با وجود رها شدن از خانواده او در مورد توجه بالا نگه داشته شده است. هر سه وینگ فیلد با غنای ناشی از پرواز پدران همراه است و یک بیگانه خانواده را به عنوان ناکارآمدی مشاهده می کند. ویلیامز خانواده را در این نور نشان می دهد، حتی در مقدمه ای که لورا شبیه به خواهرش رز و تام می تواند خودش باشد. من معتقدم که این همان چیزی است که این بازی را به عنوان موثر ساخته بود زیرا ویلیامز آنچه را که می دانست نوشت و قادر به ایجاد شخصیت های عمیق بود. آماندا در راه خود تلاش می کند تا آنچه را که او فکر می کند بهترین است برای تام و لورا، اما همانطور که اکنون آنها رشد می کنند، او قدرت کمتری نسبت به آنها دارد. تام از سن جوان، نقش مرد خانه را بر عهده گرفت و تمام درآمدش را به آماندا تبدیل می کند. در همین حال، آماندا برای لورا خواسته بود که یک ماشین تایپیست باشد و برای تام به کسب و کار بپردازد، اما نه مدرسه شبانه طول کشید. او به شدت در مورد هر دو آنها فکر می کند، در حالی که از گسل های خود سر در می آورد، منجر به تام می شود که در پای پدرش دنبال شود، در حالی که لورا در دنیای مجسمه های شیشه ای زندگی می کند. از آنجا که این بازی در یک محل اتفاق می افتد و شامل عمل زیادی نمی شود، خواندن آسان و ایجاد تصاویری از شخصیت های ذهن من آسان است. من از عکس های آماندا به عنوان یک زن جوان در اواسط سالی که از لحاظ جسمی و همچنین تام که مایل به دیدن جهان بود، لذت بردم. ویلیامز با اشاره به قرن پیشرفت در شیکاگو و گورنیکا در اسپانیا از جهان به طور کلی صحبت می کند. دنیای بزرگ خارج از آپارتمان اتفاق می افتد و تام می خواهد بخشی از آن باشد، به رغم اهداف مادرانش. اگر بازی حاوی شخصیت های بیشتری، تعاملات و مکان ها بود، این امر به نفع خواندن و دیدن نیست. در این رابطه، کارهای بی پایان ویلیامز باقی می ماند. من از تحصیل دقیق من در تنیس ویلیامز لذت بردم. من با Kowalskis از نیواورلئان، Moffits از ممفیس، و در حال حاضر Wingfields از سنت لوئیس بازدید. من متوجه شدم که خواندن نمایشنامه ها را طراوت می کند، زیرا شخص می تواند شخصیت ها را به شیوه ای بسیار بیشتر از آنچه که در طول یک کتاب طولانی از عمل است می داند. ویلیامز بازی محدوده ای از احساسات انسانی را انجام می دهد و اغلب شامل هر دو هیجان و خستگی از شخصیت های مشابه در یک بازی است. خواندن این نمایشنامه های کوتاه اما قدرتمند، آن را آسان به ریشه personae در همانطور که احساسات خود را اجرا طیف کل. پس از خواندن این سه نمایشنامه در نزدیکی یکدیگر، می بینم که شخصیت های ویلیامس حتی پنجاه سال بعد باقی مانده است. من دیگران را تشویق می کنم که یک نمایشنامه نویس را انتخاب کنند و بسیاری از آثار آنها را بخوانند تا ببینند که احساسات و موضوعات چگونه در طول زمان و مکان خود را تکرار می کنند. برای این بازی حافظه، ستاره های ستاره ای شیشه ای 4.5 ستاره را می بینم.

مشاهده لینک اصلی
* برای کلاس 2017 بازخوانی یک بازی عالی. من در ابتدا این کلاس 5 یا 6 ساله را برای کلاس دبیرستان انگلیسی خواندم و اکنون بسیار جالب است که دیدگاه جدیدی در یک کلاس دانشگاه به دست آوردم.

مشاهده لینک اصلی
معشوقه شیشه ای یک فاجعه بزرگ داخلی با سه شخصیت بسیار متمایز است - قوی و افتخار آماندا، لورا ضعیف و بی گناه و رویای واقعی، تام. یکی از این بازی ها یک تصویر پر جنب و جوش از بدبختی است، نه یک تصویب تابو. در اینجا یک رویداد غم انگیز وجود ندارد، اما یک شرایط کلی پاتو است. به جای یک درگیری کلاسیک، مدافع شیشه ای، عدم همکاری را نشان می دهد. ما در وینفیلد خانه هیچ جرمی پیدا نمیکنیم، اما یک زخم اجتماعی و اقتصادی مزمن، درد و رنج است. این خانواده مدرن مدرن، تنها پدر و مادر، خانه شکسته، تحت خود غم و اندوه خود و فاجعه آهسته حرکت می کند، اما اجتناب ناپذیر است. خواننده / مخاطب یک حس فریبنده دارد که وضعیت هرگز نمیتواند بهبود یابد و روابط رشد نکنند. هیچ ابرهای شکسته ای وجود ندارد، خورشید در افق وجود ندارد. این شخصیت ها به سرنوشت خود قفل شده اند. هر گونه شناخت، درک، باید ناگزیر منجر به امید و پذیرش، اما رها کردن و انحلال شود. اگر تراژدی همیشه یک تغییر را ثبت کند، تنها تغییراتی که ممکن است در سرنوشت شیشه ای اتفاق بیافتد، پیچیده و اجتناب ناپذیر است: فرار از پسر (تقلید از پدر غایب)، بی قید و شرط بودن خواهر بیمار روانی و مرگ پیری و مادر فزاینده این احساس پراکنده و غم انگیز عذاب Wingfields شمارش امید آمونداها آرام و دلسوزانه و خوش بینی است. شاید این برخورد خوشبینی بیهوده آمونداس و نابرابری آوارگان با وجود موجودات فامیلی، منازعه اصلی در این بازی است. من همیشه ستایشگر شیشه ای را تحسین کردم زیرا این شکل غم انگیز را برای شرایط و حساسیت مدرن به ارمغان آورد. این تراژدی غلطی است برای یک جهان تصادفی و بدون خطا. هیچ جزیی در اینجا وجود ندارد و هیچ شخصیت بی قید و شرطی وجود ندارد، مگر اینکه آماندا، ارباب رجوع شود به عنوان یک. آماندا یکی از شخصیتهایی است که مانند او یا نه، خانواده را به سمت عقب برمیگرداند. هنگامی که او در حال برنامه ریزی برای ضرب و شتم یک زن باردار برای دختر معلول خود است، آماندا می تواند به نظر می رسد ناامید و ناسازگار به نقطه آزار دهنده است. اما همانطور که او درخواست های تلفنی ناخواسته خود را انجام می دهد، با استفاده از هدیه ای که برای گفتگو برای او در جنوب به کار می رود، یک دردسر برای او است و تشخیص می دهد که چقدر شجاع و مصمم است که واقعا اوست. پیام نهایی حافظه، هرچند که بیان نشده، این است که قیمت نام تجاری Amandas خوش بینی. زندگی در آن رویاها می تواند خطرناک باشد. خوش بینی می تواند مانند همه موارد فاسد شود. امید به تخریب و تلخی افتاد انکار واقعیت در نهایت یک عامل مرگ است مانند انکار هوا. Glass Sculptor خواندن بسیار خوب است. همچنین می تواند خوب بازی کند. من آن را با بازیگران مختلف، از جمله جسیکا لانگه، که به نظر می رسید کمی جوان و جنسی به بازی آماندا دیده می شود. این یک بازی دشوار است که با تمرکز و انرژی زیاد مورد توجه قرار گیرد. در نهایت، از بازیگران و کارگردانان خواسته می شود تا وفاداری به روحیه بازی داشته باشد: نمی تواند با حیرت انگیز مقاومت کند. در حقیقت یک مجموعه زیبا و ارزش تولید عالی این بازی را شکست می دهد.

مشاهده لینک اصلی
کتاب نقد 4 از 5 ستاره به معشوق شیشه ای، نوشته شده در سال 1945 توسط تنسی ویلیامز. این بازی از دیدگاه تام، پسر آماندا و برادر لورا، سه عضو خانواده وینگ فیلد که در دهه 1930 در میسوری زندگی می کردند، گفته شده است. شوهر آمونداس، پدر و فرزندان، چند سال پیش ترک کرده و از آن شنیده نشده است. هر دو لورا و تام در اوایل دهه ی 20 هستند. آماندا می خواهد دخترش را ازدواج کند، متقاعد کردن تام برای آوردن یک دوست از محل کار برای ایجاد یک ساختار. این کار به این معنا نیست که در حال حاضر با دختر دیگری مشغول به کار است و داستان به طور عمده در آن شروع می شود. یک داستان قدرتمند درباره روابط والدین و فرزندان و خواهران و برادرانش است. آن را در مورد حقوق زنان و محل آنها در دنیای 1930s. آن را در مورد مبارزه در مقابل صحبت کردن. آن را در مورد دوستیابی در مقابل عشق در معرض آن را در مورد فقر و پول. این داستان دارای بسیاری از مینی arcs است، همه چیز در مورد قسمت های مختلف زندگی خود را ... چه کسی، چه، کجا، چه زمانی و چه زمانی. خواندن خوب آن، به ویژه به عنوان یک بازی و احتمالا در هر دبیرستان در سراسر کشور تولید شده است. چیزی که من در مورد آن دوست داشتم واقعیت شدید و خام زندگی برخی از افراد، به خصوص دختران جوان بود که نیاز به ازدواج دارند ... آن را یک @ کلاسیک @ و باید توسط همه خوانده شود ... به خصوص اگر شما کمی می دانید درباره تنسی ویلیامز - و افکار و اعمال خود در جهان! درباره من برای کسانی که برای من جدید و یا بررسی های من ... chees scoop: من بخوانید A LOT. من نوشتم. و حالا من چند تا وبلاگ دارم ابتدا مرور کتاب به Goodreads می رود، و سپس آن را در وبلاگ من در وردپرس در https://thisismytruthnow.com ارسال می کنم، جایی که شما همچنین می توانید تلویزیون \u0026 amp؛ بررسی های فیلم، چالش روزانه 365 روزه و درخشان و تعداد زیادی از وبلاگ نویسی در مورد مکان های مورد بازدید در سراسر جهان. و شما می توانید تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی من برای پیدا کردن جزئیات در مورد کسانی که / چه / زمانی / جایی و تصاویر من. نظر بدهید و به من اطلاع دهید که شما فکر می کنید. رای در نظر سنجی و رتبه بندی. متشکرم برای متوقف کردن توجه: تمام مطالب نوشته شده، ایجاد اصلی من هستند و به من حق کپی دارند، اما گرافیک و تصاویر از سایت های دیگر پیوند داده شده و متعلق به آنها است. بسیاری از سازندگان اصلی خود را متشکرم. [polldaddy poll = 9729544]

مشاهده لینک اصلی
دسته بندی های مرتبط با - کتاب باغ وحش شیشه ای


#ادبیات آمریکا - #ادبیات کلاسیک - #دهه 1940 میلادی - #تازه های ایران کتاب - #جدید ترین کتاب ها - #ادبیات نمایشی - #نمایشنامه درام - #جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک - #انتشارات مجید (به سخن) - #تنسی ویلیامز - #امیرمحمد جوادی
#انتشارات مجید (به سخن) - #تنسی ویلیامز - #امیرمحمد جوادی
کتاب های مرتبط با - کتاب باغ وحش شیشه ای


 کتاب کوه جادو
 کتاب عقاید یک دلقک
 کتاب درنده ی باسکرویل
 کتاب مشتی غبار
 کتاب مرد معلق
 کتاب پسرها و عاشق ها